http://www.corren.se/archive/2008/10/15/jxlhc572n3a67lp.xml
Spännande utvecklingar på forskningsfronten i Lkpg. Men vad innebär det? Som jag har förstått saken är suicidimpulsen, dvs tillfället då en person verkligen går åstad och suiciderar, ett intensivt men samtidigt tämligen flyktigt tillfälle som är extremt svårt att identifiera. Den komplicerande faktorn är att impulsen inte nödvändigtvis dyker upp hos en person som bedöms vara suicidnära. Skall försöka ta reda på exakt vad som bedöms med ovanstående mackapär, men är naturligtvis väldigt glad om någon annan informerad person kan förekomma mig!
Simian: Skall försöka ta reda på exakt vad som bedöms med ovanstående mackapär, men är naturligtvis väldigt glad om någon annan informerad person kan förekomma mig!
Skall försöka ta reda på exakt vad som bedöms med ovanstående mackapär, men är naturligtvis väldigt glad om någon annan informerad person kan förekomma mig!
Jag har inte förekommit dig tyvärr, men är nyfiken på om du lyckades få reda på något på egen hand?
Jag är också väldigt nyfiken på vad som bedöms och om det finns någon form av mätvärden på en skala 1-5 exempelvis. Sedan undrar man stilla vilka åtgärder som sätts in om mätaren går i topp? Jag vet exempelvis att stadiet ”Gender Dysphoria”, när det gäller transsexualism är extremt suicidnära, men behandlas egentligen inte alls. Ser fram emot ytterligare info om detta.